Kursstart!

Och så började allvaret! Idag har vi gått igenom ett och annat, det är mycket information som ska in i huvudet på väldigt kort tid. Nya läxor varje dag! Men vi har planerat in en filmkväll i veckan och en trip till en glaciär till helgen så vi får åka lite skidor/bräda! Det är alltså inte bara plugg vi kommer ägna oss åt. På förmiddagen idag fick vi börja testa på free pouring, sjukt kul var det! Tror detta kommer passa mig bra :)

I övrigt har vi hittat en butik! Med mat! Och typ, schampo! Yay!! Haha, nej men vi har kollat lite på vad som byn har att erbjuda, men mycket är stängt nu när det är lågsäsong. Inom en månad lär det nog vara andra bullar! Jag har också lyckats dra på mig en förkylning = huvudvärk, ond hals och näsblod som aldrig upphör. Inte så kul då det gör allt lärande så mycket svårare, men jag har hört att det som inte dödar, det härdar!

  Förut drog jag med mig mina rumskamrater upp på hotellets tak - väldigt fin utsikt!

Jag fortsätter förresten också vara udda, har lyckats göra mig känd som "tjejen utan namnlapp". Att bli utan namnlappen alla måste ha på sig var tydligen det mest effektiva sättet att bli ihågkommen!
Nu ska jag återgå till inlärningen av hur man gör drinkar osv, med en papperstuss i näsan:



Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0